luni, 20 septembrie 2010

Despre motoforumiciclisti si nu numai.

Se spune ca cine se aseamana se aduna, dar si ca a tunat si i-a adunat. Cam asta pot spune si despre "comunitatea motociclistilor" din prezent in Romania. Atata pe forumurile si site-urile de gen cat si in trafic, intalnim situatii din ce in ce mai penibile si de rahat, culmea, nu intre soferi si motociclisti, ci chiar intre motociclisti. Vad pe forumul"motociclism.ro" tot felul de controverse intre chopper-isti, posesorii de vitezane si enduristi, avand aere de superioritate, fara a intelege ca suntem toti in acelasi rahat si incercand fiecare sa arate "ca a lui e mai lunga, mai tare si mai jucausa". Mi-e dor de vremurile cand aveam pe motor mai multe scule decat un posesor de dacie din 78, de vremurile in care mai mult reparai la motocicleta decat mergeai cu ea, mi-e dor de vremurile cand toti se salutau si opreau sa dea o mana de ajutor oricarui motociclist avea probleme. Sunt curios cati din motociclistii de astazi, ar mai merge pe motocicleta daca in loc de japoneza/italianca/americana dintre picioare, ar fii nevoiti sa calareasca o comunista mai batrana ca ei. Mai vad pe la intruniri cate-o nipra reconditionata sau chopper-ita si-mi amintesc cu nostalgie vremurile cand ele formau majoritatea motoarelor din tara, cand visam la o japoneza si-mi tresarea inima de cate ori auzeam una. Vremurile s-au schimbat si o data cu ele au aparut ca ciupercile motociclisti a-tot-stiutori, critici inascuti, mari devoratori de rahat, mai ales pe topicul dedicat accidentelor. Majoritatea din userii forumului mai sus mentionat, nu au permise sau motociclete, profilurile completate partial, dar sa le spunem totusi motociclisti, caci despre motociclisti vorbesc acum.
In acest "razboi" criticile sunt uramtoarele: Pe locul 1, posesorii de vitezane noi, care-s automat cocalari si motociclisti de bulevard, adica ce-i care nu saluta, se dau fara echipament cu pitipoanca-n carca, aceasta avand tanga la vedere.
Locul 2 este ocupat de cei cu vitezane mai vechi, care, neavand bani de o masina cu care sa inpresioneze, si-au luat un "cazan" cu care sa faca furori, incercand sa se incadreze langa cei de pe locul intai din acest "top"
Locul 3 este ocupat evident, tot de motocicletele de viteza dar de capacitate mica, conduse de motociclistii care "n-au oua" destul de mari si de tari, sa conduca o miara.
Locul 4 este ocupat de enduristi si de cei cu supermoto, ei fiins cei ce merg pe trotuare, pe pistele de biciclisti si mai sunt acuzati uneori ca-si baraie motoarele noaptea, deranjand locatarii blocurilor.
Locul 5 este ocupat de chopperisti si cei cu touring-uri, care-s catalogati bosorogi, pensionari, sau care daca-s tineri, au ouale la fel de mici si vestejite ca si posesorii de vitezane de capcitate cilindrica mica.

Pe acelasi forum mai intalnim categoria prea-corectilor. Acestia fiind cu mult peste toti ceilalti ca pregatire, conduita preventiva, care merg intotdeauna echipati full si care se cred un fel de zei, fiind inposibil sa faca un accident. Ei comenteaza orice accident, spunand ca motociclistul este vinovat, ca nu purta doua casti una peste alta, iar daca ar fi purtat, tot el era vinovat ca nu erau de firma. Ei sunt cei care printre randurile forumului sunt capabili sa evita orice accident, iar daca printr-o minune ar face ei unul, nu ar patii absolut nimic din cauza echipamentului complet si a vitezei adaptate la drum.

Pe topicul dedicat fetelor motocicliste, intalnim Don-juani, a.k.a. lingerici, care se baga in seama cu orice ocazie in tentativa lor de a cucerii inimile mobristelor-forumiste. Pe acelasi topic intalnim si misoginii, care recomanda calduros fetelor, sa schimbe mobra cu cratita, sau cu seaua din spate a "lingericilor" mai sus mentionati. Ocazional mai gasim si cate-un critic, care trebuie sa se ia in permanenta de pozele fetelor sau de motoarele lor, facand "flame" probabil din plictiseala.

Pe forum mai exista "profesorii", care corecteaza orice greseala de ortografie.
Mai sunt "cioclii" cei care srciu doar "r.i.p." de cate ori se mai stinge un suflet de motociclist.
"Dobitocii" sunt cei carora le este explicat un lucru, intarit cu argumente, iar ei posteaza in continuare sustinandu-si aberatia cu alte aberatii si mai mari.

Cam astea sunt categoriile de motociclisti de pe forum, iar daca am omis vre-o categorie, imi cer scuze brusc.

Lasand la o parte forumul, sa revenim cu rotile pe asfalt, la motociclistii intalniti in trafic, baruri si intruniri.

In trafic intalnesti motociclisti care merg haotic, care probabil nu au permis categoria "B" si care nu cunosc unghiurile moarte ale masinii, care se baga in depasiri aiurea, care merg cu viteza pe bulevardele cu multe strazi secundare cu vizibilitatea blocata de masinile parcate, e.t.c Acestia fiind cei din cauza carora sunt catalogati motociclistii "donatori de organe" si care-s motociclisti de-o cazatura, renuntand la acest hobby dupa ce-si rup oasele de asfalt si constata cat de periculoasa e motocicleta, si nu ei ca merg ca nebunii, fiind regii soselelor. Deasemenea, sunt si motociclisti care merg cat de cat legal, care nu fac slalom printre masini si care chiar sunt nevoiti sa poarte casca, pentru ca au ce proteja.

In barurile moto, toata lumea e prietena cu toata lumea, ca doar nu-i forum intr-un spatiu virtual si bataia chiar doare in realitate.

La intruniri gasim aceiasi situatie ca-n baruri, cu mici exceptii, ocazional mai ies si "scantei". O parte din motociclistii care vin la astfel de evenimente sunt din cei "batrani", care vin pentru a intalnii tovarasi vechi de prin tara, care se distreaza indiferent de varsta cot la cot cu cei tineri. Altii, mai tineri si mai "proaspeti" pe cele doua roti, vin sa cunoasca alti bikeri, sa-si etaleze motocicletele si in functie de ocazii, indemanarea. Pe langa intalnirea cu vechi sau noi prieteni, de plimbarea cu motorul pana la locatia intrunirii si plimbarea din parada, un alt factor inportant la intruniri e berea, care trebuie sa fie ieftina, buna si rece. Dupa consumul excesiv al berii, noaptea, anumite personaje sunt injurate din cort, ca la usa cortului, de catre cei ce vor sa se odihneasca si nu pot, din cauza "pacanelelor" si a zgomotul produs de motoare turate in limita. A doaua zi totul incepe ca si cand nimic nu s-ar fii intamplat si ziua decurge izbitor de asemanator cu cea dinainte, la fel si noaptea. Duminica lumea se saluta si pleca fiecare spre orasul unde-si are casa, asteptand cu nerabdare sa ajunga la un calculator conectat la internet, pentru a continua mahalageala pe forum.

Probabil mai sunt multe de spus, dar m-am plictist s atot scriu...Sincer, dupa posatre, mai arunc un ochi pe forum sa vad ce au mai postat dragii mei motociclisti.

Va salut cu farul, asfalt uscat, verde plin la semafor si vant in plete! (cu salutul asta sper ca am fost destul de "forumist")

2 comentarii:

  1. Ioi... ce parere lunga ai tu despre motociclistii forumisti... Eu am o parere mult mai scurta si la obiect: They stinck.
    Ma bucur ca am depasit de mult varsta si bucuria forumurilor...

    RăspundețiȘtergere