joi, 27 mai 2010

In carciuma, la lectia de religie...

Acum cateva zile, intr-o terasa oarecare, citeam ultimele pagini dintr-o carte asteptand niste prieteni. Imi termin cafeaua si mai comand una. La o masa alaturata, era o doamna la vre-o 45 de ani, cu o limonada in fata. Ma lasa sa-mi termin cartea si nici nu apuc sa o inchid, ca ma ia la rost.
-De ce bei atata cafea?! Iti face rau! Si mai si fumezi...
-Beau pentru ca-mi place si fumez ca-s prost! Am raspuns repede fara sa gandesc ce spun.
-Dar e pacat sa fumezi, tutunul e iarba dracului! Domne iarta-ma! Si-si face repede cateva cruci.
In momentul ala am luat foc, dar m-am controlat...Cred.
-Doamna, nu va suparati, dar e treaba mea ce consum, cat si cum si daca-mi pasa de pacate, biserica, Dumnezei si alti sfinti.
-Domnisoara! M-a corectat pe un ton iritat.
Si nu vorbi asa de bunul nostru tata ceresc, ca nu-ti permit!
In momentul ala, imi venea sa-i dau cu cartea in cap, desi nu era biblia...
-N-ar fi mai bine sa nu mai vorbim deloc? In felul asta, nu-mi fac nici eu nervi si-mi beau cafelele linistit si nu va faceti nici dumneavoastra.
M-a privit in ochi si mi-a spus pe un ton superior:
-Asa suntei voi, copiii din genratiile mai noi...Nu ascultati sfaturile celor mai intelepti si pe urma plangeti si regretati in chinurile iadului!
-Da...Si la mine s-au plans cativa tinerei, ca-s tratati ca dracu' in iad!
-Nu mai spune cuvantul ala, ca nu suport! Doamne iarta-l!
-Ba sa nu ma ierte! Tocmai am zis ca in iad te trateaza ca dracu' si cum asa ma trateaza lumea aici pe pamant...Sunt obisnuit!
-Te trateaza lumea asa, pentru ca meriti...Vede ca esti pacatos!
-Si daca-s pacatos, cine va credeti stimabila domnisoara sa ma judecati? Doar nu v-ati lovit la cap si va credeti fecioara Maria...
-Lovit la cap esti tu, ca nu crezi in vorbele mele!
-Posibil, pacat ca nu-s lovit suficient de tare, incat sa fiu inconstient si sa nu mai aud ce spuneti... Oricum, cred ca sunteti mesagerul diavolului...A aflat Satana ca mai am o porunca din cele 10 de incalcat si vrea cu orice chip sa si ucid, gasind si pe cine...Cred ca de-aia v-a trimis, sa-mi fiti victima. (Cand am spus asta imi dadusem jos ochelarii si aveam un ranjet tamp pe fata)
-Gata, am plecat! Vroiam sa ma rog pentru tine, dar vad ca n-am pentru cine! O sa te ia dracu'! Doamne iarta-ma! (si-si face iar cateva cruci)
A plecat si m-a lasat sa-mi vad de pacatele mele...As fi dat orice sa ma fi prins cu ceva alcool si vre-o doua jointuri consumate. Cred ca discutia lua alta directie, dar foarte posibil sa nu mi-o fi amintit sa o pot scrie. Oricum, sunt tare curios ce fata ar fi facut daca m-ar fi vazut in starea-n care sunt acum...
N-am nimic cu credinciosii, sau cu cei ce nu consuma tutun, cafea, alcool, droguri, dar cat timp nu incerc sa-i corup sa fumeze, bea, e.t.c. nu inteleg de ce vor ei sa-mi arate calea cea dreapta, cand se vede clar ca mie-mi place sa merg in zig-zag.

Un comentariu:

  1. tu cosmin, esti un inconstient si iresponsabil... a simtit femeia... pardon domnisoara ca tu o iei pe alta cale si ea vroia sa te atraga cu intelepciunile memorate din carti dand un ton vorbelor, asa de duh, sa te atinga....tu mergi in zig-zag mereu... pupezele astea nu stiu sa mearga dar nici sa zboara... reusesti o combinatie ciudata si originala........

    nu stiu cum de mereu treci prin astfel de intamplari.... vreau si eu sa vina la mine un pastor si sa imi spuna cuvinte de duh, dar sa fie si motociclist :)))

    RăspundețiȘtergere